/ / Jak si rychle naplánovat nový web

Jak si rychle naplánovat nový web

Plánování je důležitá aktivita, kterou je dobré provádět před začátkem zpracování konkrétního zadání pro každý nový web. Než začnete vymýšlet, jaké na webu chcete mít fotky a texty, zamyslete se raději nad několika důležitými otázkami. Naplánujete si tak svůj web rychle a efektivně.

Připravila jsem pro vás papírový formulář, který vám vaše plánování usnadní – jen vyplníte dle návodu a základní plán pro váš web je hotový. Nechte si ho poslat přímo do vašeho mailu:



    I. Jaký je cíl webu?

    Co od vašeho webu očekáváte? Jaký je jeho cíl? Může to být např.

    • sdílení informací se světem, získání popularity (blog)
    • prodej (e-shop)
    • získání kontaktů (sběr e-mailových adres)
    • získání poptávek (výzva ke kontaktu)

    Nebo je váš cíl úplně jiný! Zamyslete se…

    II. Kdo bude váš web navstěvovat?

    Jaké návštěvníky potřebujete na svůj web v ideálním případě dostat? Zaznamenejte si jejich charakteristiky:

    • pohlaví
    • věkové rozmezí
    • záliby
    • jaký problém řeší (co vyhledávají)
    • kde se pohybují online (facebook, instagram, youtube…)

    Jakmile budete mít v tomhle jasno, snadno si zvolíte jazyk, kterým k této skupině budete promlouvat. Bude to spíš přehledný jednoduchý web pro starší generaci přicházející z vyhledávání na Seznamu nebo to bude designovka pro mladší přicházející z Instagramu? To vše je důležité!

    III. Kde vezmete návštěvníky vašeho webu?

    Po spuštění vašeho webu nezískáte automaticky návštěvníky z Googlu nebo ze Seznamu. Pro lepší dohledatelnost vašeho webu a vyšší návštěvnost je potřeba udělat další kroky. Ale možná bude vaše cesta úplně jiná. Zamyslete se – odkud budete uživatele lákat na svůj web?

    Máte více možností:

    • Offline marketing (vizitky, letáky, billboardy a tradiční média…)
    • Facebook stránka / skupina / osobní profil
    • Instagram / influencers
    • LinkedIn
    • další…

    Před začátkem výstavby webu je dobré si toto ujasnit a případně zvážit, kam směřovat svoji energii – jestli do designu webu, originality šablony nebo spíše na zlepšení SEO (optimalizaci pro lepší dohledatelnost přes Google apod.).

    IV. Jaká je vaše největší výhoda?

    Co můžete návštěvníkům vašeho webu nabídnout „oproti konkurenci“? Máte pro ně nějaký plán, extra výhodu, kterou jim potřebujete sdělit? Je to totiž jistě klíčová informace, kterou web musí sdělovat a návštěvníci tomu musí porozumět.

    V. Ukažte váš plán přátelům.

    Nechte si dát zpětnou vazbu pro váš plán. Ukažte jej pár přátelům, získejte další názor, konstruktivní kritiku. Váš projekt to může posunout do výšin!